Feeds:
Articole
Comentarii

Archive for 13 Ianuarie 2011


Aseară, am stat pînă la orele 21,10 la Palatul Victoria pentru că, miercuri fiind, a avut loc şedinţa săptămînală a Executivului. Nu a fost nimic spectaculos şi mă gîndeam ce impresii pot povesti, aici, după reuniunea miniştrilor. Totul e fad, searbăd, necomercial. Ce să spun? Că madam Boagiu, ministreasa Transporturilor, s-a contrat cu ministrul Culturii, Kelemn Hunor, pe problema creată de siturile arheologice descoperite pe traseul tronsonului de autostradă Medgidia-Constanţa? Să spun că Boc l-a întrebat pe ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, dacă hotărîrea Tribunalului Cluj(vezi aici), dată în favoarea pensionarilor militari, este erga ommnes?(au ajuns la concluzia că nu este şi că ea se aplică doar celor care au intentat proces, nu tuturor)? Poate ar trebui să vă povestesc ceea ce mi-a spus o „sursă” şi am rîs cu lacrimi. La finalul şedinţei de Guvern, Boc şi miniştrii săi s-au dat la harfe, miştouri şu glume cînd ministrul Muncii, Ioan Botiş, a supus spre aprobare forma declaraţiei pe propria răspundere care va fi impusă solicitanţilor de ajutor social. Mai exact, halimaiul a început la citirea listei anexe a documentului, aceasta cuprinzînd numărul de animale”de strictă necesitate” pe care are voie să le deţină un astfel de solicitant(2 porci, o vacă, 5 oi, 10 iepuri, 15 raţe, găini, curci sau bibilici etc.) precum şi numărul animalelor considerat „a nu fi de strictă necesitate”(peste 5 porcine, peste 50 iepuri, peste 2 vaci, peste 10 oi, peste 80 de raţe, găini, curci, bibilici etc.). Deşi este vorba de soarta celor mai amărîţi români, cei care pentru a supravieţui apelează la mila statului şi la cantina săracilor, nu m-am putut abţine să nu rîd, repet, cu lacrimi. Îmi imagineam că un om completează, azi, declaraţia pe propria răspundere că are doar un număr mic de iepuri, ceea ce îi dă dreptul la ajutor social, iar peste noapte îi fată o iepuroaică, două şi depăşeşte limita maximă. Rîd şi acum! Ce face statul? Consideră ca a declarat fals? Taie sau vinde din iepuri urgent?

Dimineaţă, am dorit să văd un film pe care l-a recomandat o prietenă a acestui blog, simoniqueBeing John Malkovich(1999) este o incursiune impresionantă în mintea universului uman, iar John Cusack, Cameron Diaz, dar mai ales Catherine Keener(şi nu numai) fac roluri excepţionale. Viaţa fără de moarte, trăirea iubirii neîmpărtăşite, sexualitate neexprimată, dorinţă de a fi cineva măcar 15 minute, atracţie faţă de mister, dragoste, ură, egoism, plăcerea de a manipula minţile oamenilor sunt doar cîteva dintre sentimentele şi năzuinţele care trăiesc ascuns, uneori latent, în mintea fiecăruia dintre noi şi pe care le revelează, magic, această parabolă. După vizionare, am vegetat o vreme încătuşat de vraja creată de filozofia, interpretarea şi muzica acestei pelicule cu adevărat de excepţie. Îţi mulţumesc iar şi iar şi iar,  simonique!

De parcă nu era destul pentru spiritul meu deja sensibilizat, am deschis un mesaj de la o veche amică ce conţinea link-ul filmuleţului de mai sus. Dacă nu aveţi starea interioară necesară, nu trebuie să-l vizionaţi. S-ar putea să vi se pară(ca şi filmul) siropos, uşurele, prostioară, distractiv etc. Opriţi-vă cu imaginea mentală a iepuroaicelor şi bibilicilor pe care le numără miniştrii în Guvern. Altfel, la finalul unui filmuleţ care arată cum îşi onorează o naţiune valorile, nu o să înţelegeţi de ce, odată cu Mel Brooks, mi-a curs o lacrimă!

Read Full Post »