Feeds:
Articole
Comentarii

Archive for 6 ianuarie 2009


Aşa arată, de azi, pagina web a Guvernului

Aşa arată, de azi, pagina web a Guvernului

         Conform versurilor cântecului popular:  
                
                  „Uite-aşa se joacă fata,
                   Când pe stânga, când pe dreapta,
                   Toată ţara-i numai joc,
                   Tot pe loc, pe loc, pe loc!”

    fotografia premierului Emil Boc se tot bâţâie de colo-colo pe siteul Guvernului. Pe 23 decembrie scriam aici că paginei web a Guvernului României i s-a modificat grafica din ziua venirii noului premier la Palatul Victoria. Astfel, culoarea galben (prezentă în sigla PNL) a fost înlocuită cu un portocaliu-pal. De asemenea, şi stema României a fost uşor PD-L-izată. 

La site-ul de stânga portocaliu al lui Emil Boc
Site-ul Guvernului, aşa cum arăta după 23 decembrie 2008
   Fotografia lui Emil Boc nu mai era poziţionată în partea dreaptă, în locul celei cu Tăriceanu, ci era aşezată în stânga deşi doctrina politică a noului prim-ministru este de centru-dreapta.

   Iată că după două săptămâni grafica siteului este schimbată iar. Astfel, fotografia premierului Boc este mutată în dreapta, unde era poziţionat iniţial şi Tăriceanu, iar culoarea portocaliu, specifică însemnelor PD-L, este mai mult decât evidentă (vezi prima fotografie).

     Cu ceva timp în urmă scriam că sub administraţia fostului premier, Călin Popescu Tăriceanu, pagina de web a Guvernului a fost „vopsită” în culorile tradiţionale ale PNL, adică albastru-galben(citeşte aici).

Captură de interfaţa sitului Guvernului

Galben se potrivea mai bine cu un premier PNL-ist

   Numai administratorul siteului de la Guvern să nu fii! Săracul, probabil se teme ca mâine-poimâine o să vrea şi PSD-ul să coloreze în roşu jumătate din pagina de web a Guvernului.

  Păi, dacă „prescurile” acestei guvernări s-au împărţit frăţeşte între cele două partide de ce nu s-ar împărţi şi siteul?!

Read Full Post »


delta-160           Actuala guvernare se plânge(ca şi cele de dinaintea ei!) de dezastroasa moştenire lăsată de administraţia anterioară, în speţă Cabinetul Tăriceanu. Emil Boc a declarat că visteria este goală şi facturile sunt neplătite, deşi fostul premier (acum plecat cu familia prin America) ne spunea că totul merge de duduie. Inclusiv din bilanţul prezentat la finalul celor patru ani de guvernare Tăriceanu ne-a citit nişte cifre care, ulterior, s-a dovedit a fi umflate. Mai puţin deficitul bugetar pe care, firesc, fostul premier l-a dezumflat!

     Azi am aflat o posibilă cauză a acestei dezinformări: fostul purtător de cuvânt al ex-premierului, Camelia Spătaru, cea care îi mai pregătea lui Tăriceanu câte un speach.

   Pe 05.01.2009, Spătaru şi-a publicat declaraţia de avere, conform legii. La prima înregistrare din rubrica „Venituri din salarii” Carmenuţa scrie cu mânuţa ei că a obţinut din salariu de secretar de stat, în 2008, nu mai puţin de 56.000.083 RON. Transformat în euro, ar fi cam 1,4 milioane de euro, la cursul de azi.  Frumuşel câştig!

Fragment din declaraţia de avere a fostului purtător de cuvânt al Guvernului

Fragment din declaraţia de avere a fostului purtător de cuvânt al Guvernului

    V-aţi dat seama că am glumit. Este evident că Spătaru a încurcat leii vechi cu leii noi, ca orice mămăică plecată la piaţa cu banii mototoliţi între colţurile înnodate ale batistei. E adevărat că au mai fost cifre greşite  comunicate de ea din postura de purtător de cuvânt al Guvernului. Tot adevărat este că aştepţi profesionalism, isteţime, viteză de reacţie, luciditate şi chiar transparenţă de la primul comunicator al statului. Dar nu este ea cea care a întocmit bilanţul cu care se lăuda Călin Popescu Tăriceanu la final de mandat. Camelia Spătaru a umflat doar nişte bani, mulţi bani, de la buget(vezi mai jos PS). Am dat-o ca exemplu doar ca să arăt cu câtă superficialitate(ca să mă exprim elegant) sunt tratate aceste dări de seama către opinia publică. Probabil că doamna(am folosit cuvântul anterior ca să evit cacofonia) Camelia Spătaru putea să scrie orice. Nimeni nu a verificat(nici ea) măcar din curiozitate ceea ce s-a scris într-un document care poate arăta că un demnitar a intrat şi a ieşit cu fruntea sus dintr-un post public, fără să acumuleze averi cel puţin inexplicabile.

       PS: În ceea ce priveşte celelalte înregistrăi din declaraţia de avere se poate observa că Spătaru a fost şi ea băgată în 2 consilii de administraţie, la Distrigaz şi Electrica, unde primea o groază de bani, numai ca să participe la o şedinţă ce se ţinea lunar(şi unde probabil că nu s-a dus niciodată). Astfel, pe lângă salariul de secretar de stat, de aproximativ 560.000.000 ROL (şi nu RON cum a trecut ea, respectiv 56.000 RON), i-au mai intrat în poşetă, cel puţin în 2008, legal dar nu moral, următorii bani:

  • de la Distrigaz : 27.000 RON x 12 luni = 324.000 RON
  • de la Electrica MS: 19.834 RON x 6 luni = 119.004 RON

  Veniturile totale din salariu şi consilii de administraţie se ridică la

  • 56.000 + 324.000 + 119.000 = 499.000 RON

       sau = 4.990.000.000 lei vechi

    Atunci când ai un venit de patru miliarde jumate pe an(aproximativ 150.000 de euro), maşină la scară precum şi alte beneficii  parcă priveşti altfel viaţa!

Read Full Post »


irealitateatv1

     Pe zi ce trece Realitatea TV începe să devină o televiziune nocivă şi nu pentru politicieni sau răul din ţara aceasta, ci pentru cetăţeanul simplu.

    O cutumă a jurnalismului spune că „atunci când nu există un subiect important  trebuie să îl creezi”. Politica editorială a postului urmează această strategie dar fără a fi interesată de efectele negative pe care le crează, ci doar de creşterea audienţei cu orice chip.

      Astfel, postul lui Sorin Ovidiu Vântu se „agaţă” de un fals subiect pe care îl toacă de dimineaţa până noaptea inducând privitorilor o anumită stare de dezastru, criză, apocalipsă. Dar să exemplific cu cel mai recent caz.

    De câteva zile Realitatea TV a făcut un subiect major din „criza gazelor”. Moderatori şi reporteri cu ton inchizitorial iau la refec autorităţile în domeniu, se dau atotcunoscători, filmează ţevi, ceasuri, butelii şi flăcărui pâlpâinde de aragaz, induc ideea unei situaţii grave, sperie populaţia. 

   O reporteriţă siliconată bucal, aşezată lângă un ceas/manometru de la un punct termic amplasat printre blocurile unui oraş din ţară, spunea, azi, cu voce gâtuită de spaimă, :

   „Criza gazelor va face ca preţurile la combustibil să crească, producţia de pâine va fi mult mai mică, dar preţul unei pâini va fi mult mai mare. Şi CET-urile din România ar fi afectate pentru că nu vor mai putea să furnizeze căldură la parametri normali iar toţi aceia care sunt branşaţi la CET ar avea de suferit. (până aici deja m-am îngrozit!) Spun că toate acestea ar fi posibile pentru că oficialii ne-au asigurat că în cazul unei crize România are resurse ca să treacă peste ea. Aşa dar, nu aveţi motive de îngrijorare pentru că presiunea gazelor va rămâne aceeaşi”, îşi termină fătuca reportajul, gâfâind şi cu un zâmbet lătăreţ, iar eu îmi şterg sudoarea de pe frunte, încercând să mă liniştesc. 

    Şi acesta este doar un exemplu de non-ştire!

  Ceea ce fac „jurnaliştii” de la Realitatea TV nu este presă, ci un atac la confortul psihic al telespectatorului. Mai mult decât atât, se induce populaţiei, dar mai ales mediului economic, iminenţa unei crize. Şi, cum subconştientul lucrează, este de aşteptat să urmeze scumpiri la unele produse din cauza „crizei gazului”. Degeaba ies premierul, ministrul Economiei şi şefii Romgaz să spună că România are producţie proprie de gaze naturale, că nu avem dependenţă totală de gazul rusesc, că la o adică populaţia nu va suferi pentru că se va opri gazul la  marii consumatori industriali, că CET-urile pot funcţiona şi cu păcură şi cărbune etc., pentru că „profesioniştii” de la Realitatea TV vor continua să-şi spună povestea falsă până tărziu în noapte.

   Aici cred că ar trebui să intervină CNA şi nu atunci când la OTV dansează piţipoancele din buric pe masa lui Dan Diaconescu Direct. 

PS: Am criticat de multe ori Antena 3 pentru atacurile direcţionate politic către adversarii lui Dan Voiculescu, dar în ceea ce priveşte ştirile postul din Băneasa este mult mai echilibrat şi profesionist.

Read Full Post »